Penerapan Model Make A Match pada Pembelajaran Fisika Kelas X SMA Negeri 2 Kota Lubuklinggau
Abstract
The purpose of this research is to know the result of physics learning of class X student of SMA Negeri 2 Lubuklinggau after application of Make a Match model. The type of research is quantitative research with quasi experimental research method, with one group pre test and post test design. The population in this study is all students of class X SMA Negeri 2 Lubuklinggau. Samples were taken randomly by drawing, so that the class X1 was obtained. Technique of collecting data using test technique. Based on the results of post-test data analysis obtained the average value of students at 79.11 with 5 percent level of disturbance obtained tcount 2.98 and ttable 1.684 for thitung great than ttable, it can be concluded that the results of physics learning class X SMA 2 Lubuklinggau after applied Model Make a Macth is significantly declared complete.
Keyword : Physics, Learning result, Make a Match.
References
Dimyati dan Mudjiono. (2006). Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: Rineka Cipta
Djamarah, Syaiful Bahri. (2011). Psikologi Belajar. Jakarta: Rineka Cipta
Isjoni. (2007). Cooperative Learning. Pekanbaru : Alfabeta
Rusman. (2010). Model-model Pembelajaran Mengembangkan Profesionalisme Guru. Bandung : PT RajaGrafindo Persada
Sagala, Syaiful. (2010). Konsep dan Makna Pembelajaran. Bandung: Alfabeta
Siregar dan Nara. (2010). Teori Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: GhaliaIndonesia
Slameto. (2010). BelajarDan Faktor-faktor Yang Mempengaruhinya. Jakarta: Rineka Cipta
Sugiyono. (2011). Statistika untuk Penelitian. Bandung: Alfabeta
Suherman dan Sukjaya. 1990. Petunjuk Praktis untuk Melaksanakan Evaluasi Pendidikan Matematika. Bandung : Wijayakusumah
Suprijono, Agus. (2009). Cooperatif Learning : Teori dan Aplikasi PAIKEM.Yogyakarta: Pustaka Belajar
Suprijono.(2010). Cooperative Learning Teori dan Aplikasi Paikem.Yogyakarta Pustaka Belajar
Suyatno. (2009). Menjelajah Pembelajaran Inovatif. Surabaya : Masmedia Buana Pustaka
Trianto. (2007). Model-model Pembelajaran Inovatif Berorientasi Konstruktivistik. Surabaya: Prestasi Pustaka Publisher
Trianto. (2007). Model Pembelajaran Terpadu Dalam Teori Dan Praktek. Surabaya: Prestasi Pustaka
Trianto. (2010). Mendesain Model Pembelajaran Inovatif-Progresif. Jakarta : Prenada Media Group